گزارش کاراموزی در شرکت آب و فاضلاب


گزارش کارآموزی

-1-مقدمه:

آبرسانی به روستا ها از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مورد توجه مسئولین نظام واقع شده و لذا در همین راستا بعد از تاسیس جهاد سازندگی، واحدی آبرسانی و مهندسی بهداشت در مجموعه جهاد سازندگی تشکیل و تامین آب بهداشتی و سالم برای روستا ها از اهداف اصلی کار خویش قرار داد. وزارت جهاد سازندگی جهت انجام هر چه بهتر وظایف محوله در زمینه تامین آب آشامیدنی روستاها و بخصوص قانونمند کردن نظام بهره برداری و نگه داری شبکه های آب آشامیدنی روستاها لایحه تاسیس شرکت های آب و فاضلاب روستایی در سال 1374 به مجلس شورای اسلامی را ارائه کرد. با تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب روستایی در سال 1374 توسط مجلس شورای اسلامی این شرکت ها فعالیت خود را از ابتدای سال 1377 در استان های کشور آغاز نمودند. در سال 1381 با توجه به سیاست دولت مبنی بر حذف فعالیت های موازی و انتقال این وظایف به دستگاه های مادر تخصصی، شرکت های آب و فاضلاب روستایی از وزارت جهاد کشاورزی منتزع و به وزارت نیرو ملحق گردید 

ادامه مطلب ...

مشاوره تحصیلی و شغلی


رویکردهای نظری درزمینه مشاوره تحصیلی – شغلی دانش آموزان در آموزش و پرورش

رشته: علوم تربیتی / روانشناسی

چکیده

درعصر حاضر یکی از انتظارات مهم ما از آموزش و پرورش به عنوان یک نظام و سیستم اطلاعاتی بزرگ و نقش مهم علمی و اقتصادی که در کشور ایفا می کند داشتن برنامه های مدون در زمینه مشاوره تحصیلی –شغلی صحیح دانش آموزان است و از آن جا که دانش آموزان نوجوان مقطع دبیرستان با این چالش روبرو می گردند لذا نیاز است در این ارتباط با آموزش مهارت های تصمیم گیری و خودآگاهی و باز شناسی ارتباط بین مهارت های تحصیلی و شغلی و آگاهی دهی به ایشان نسبت به واقعیات و نیازهای بازار کار و مشاغل مورد نیاز جامعه و تواناییهای خود فرد در واقع ارتباطی منطقی بین تواناییهای خود دانش آموز – نیازهای جامعه و در نهایت تصمیم گیری وی بر قرار نماییم تا دانش آموز بتواند علاوه بر آشنایی با خصوصیات مشاغل و فرصت های شغلی در تلاش برای به دست آوردن شغل مورد علاقه خود به موفقیت نائل آید. در این میان نباید از نقش فن آوری اطلاعات و تاسیس مراکز مشاوره و راهنمایی الکترونیکی نیز غافل ماند.

کلید واژه: مشاوره شغلی-مشاوره تحصیلی-مدرسه- نظام آموزشی-مدرسه 

ادامه مطلب ...

بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت


پایان نامه

رشته: مدیریت

چکیده:

برآوردها نشان می دهد، مدت زمانی که در سازمانها صرف ارتباطات می گردد بین 50/0 درصد تا 90/0 درصد دامنه تغییر دارد، و اغلب اعضای سازمانها دست اندرکار فرایند ارتباطند و پیوسته به کار جذب، ارزیابی و پخش و توزیع اطلاعات اشتغال دارند، و در این راستا ارتباطات و چگونگی جهت گیری آنها به سمت اهداف سازمانی از مسائل ضروری مورد توجه مدیران است و این توجه ناشی از ارتباط مؤثر با کارکنان و درک انگیزه های ارتباطی آنان، در توفیق مدیران در دست یابی به اهداف طراحی شده سازمان عامل مؤثر است. ارتباطات از جمله موضوعاتی است که در علوم رفتاری و رفتار سازمانی از اهداف والایی برخوردار است و می تواند در عملکرد مدیران تأثیر عمده ای داشته باشد (محسنیان راد، 1369، ص 247).

روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است و جامعه آماری کارکنان و مدیران شرکت نفت به تعداد 300 نفر کارکنان و 14 نفر مدیر دارای تحصیلات دیپلم تا فوق لیسانس در نظر گرفته شدند و تعداد نمونه به روش تصادفی طبقه ای 14 نفر از مدیران به علت کمی شمارش گردید و 169 نفر از کارکنان انتخاب گردیده است، ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای چهار کارکرد ارتباطات رابینز بوده است. اعتبار پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای مدیر 95/0 صدم اعتبار پرسشنامه کارمندان 97/0 صدم تعیین گردیده است. برای تجزیه و تحلیل سؤالات پرسشنامه علاوه آمار توصیفی، آزمون t دو گروه مستقل مورد استفاده قرار گرفت.  

ادامه مطلب ...

نمونه سوالات استخدامی نیروی انتظامی 94


توضیحات بیشتر در مورد منابع آزمون استخدامی نیروی انتظامی:

جهت آمادگی بیشتر شما عزیزان و کمک به پاسخگویی بهتر شما به سئوالات آزمون استخدامی نیروی انتظامی ما مجموعه ای از بهترین منابع مطالعاتی موجود را گردآوری نموده ایم.
این بسته شامل جزوات توضیحی-آموزشی همراه با نمونه سوالات گردآوری شده هر جزوه می باشد. این جزوات به صورت اختصاصی برای مطالعه جهت شرکت در آزمون های استخدامی تألیف شده اند و مطمئناً مطالعه این جزوات در کسب موفقیت شما در آزمون استخدامی پیش رو بسیار مفید خواهند بود.
اکثر فروشگاه های اینترنتی اقدام به ارائه نمونه سئوالات عمومی گردآوری شده با نام نمونه سئوالات آزمون استخدامی نیروی انتظامی می نمایند که مطالعه این نمونه سئوالات تأثیر آنچنانی در افزایش دانش شرکت کنندگان در آزمون نخواهد داشت،  
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله چرخه کسب وکار در کشورهای صادر کننده نفت: نقش کاهش نفت


رشته: اقتصاد / نفت

Business Cycles in Oil Exporting Countries: A Declining Role for Oil

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده: در این مطالعه ما به بررسی ماهیت و امکان منابع نوسانات اقتصادی در کشورهای صادر کننده نفت را با استفاده از مولفه های اصلی مود بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادایم. تجزیه و تحلیل مولفه های اصلی نشان می دهد که دو مولفه اول را می توان به طور قابل توجهی از نظر آماری توسط (GDP) جهانی توضیح داد اما نه با قیمت نفت ما با استفاده از تجزیه و تحلیل استفاده شده در این مطالعه یک شوک تقاضای جهانی را در عرضه نفت، و شوک تقاضای نفت در تعیین متغییرهای اقتصاد کلان تعیین کننده بوده است اگر چه مطالعات قبلی در این زمینه عوامل سازمانی اهمیت داده است. 

ادامه مطلب ...

اقدام روشهای افزایش دقت و تمرکز حواس دانش آموزان


ویژه فرهنگیان

رشته: علوم تربیتی /مدیریت آموزشی

مقدمه

دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند. دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.

تمرکز یعنی حفظ و نگهداری. لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند. وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد. فراموش نکنیم که تمرکز کارایی حافظه را افزایش می دهد.

تمرکز باعث می شود بر افکار مزاحم مسلط شویم. تمرکز حواس باعث تقویت هم اراده می شود، تمرکز و اراده رابطه ای مستقیم با یکدیگر دارند. افراد دقیق اراده خوبی هم دارند. 

ادامه مطلب ...

گزارش کاراموزی دفتر اسناد رسمی


پیشگفتار

«دفتر اسناد رسمی» واحدی است وابسته به قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که وظیفه تنظیم و ثبت اسناد رسمی، گواهی امضاء و… را مطابق قوانین و مقررات برعهده دارد. عموم افراد برای اعتبار و رسمیت بخشیدن به معاملات، تعهدات و قراردادهای خود نیازمند مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ثبت آنها می باشند. امروزه با گسترش روزافزون تعاملات و روابط آحاد جامعه، لزوم ثبت رسمی روابط حقوقی بین اشخاص را برای حفظ حقوق خود و پیشگیری از مشکلات احتمالی، بیش از پیش اهمیت و ضرورت میبخشد.  

ادامه مطلب ...

اقدام پژوهشی اختلال دیکته نویسی


ویژه فرهنگیان

رشته: مدیریت آموزشی / علوم تربیتی

اختلال دیکته نویسی (روشهای درمان وفعالیت های ترمیمی)

مقدمه

دانش آموزان زیادی وجود دارند که در درس دیکته دچار مشکل هستند و به نسبت تعداد غلطهایی که مرتکب می شوند، نمرات کمتری دریافت می کنند. معمولاً معلمان و والدین برای تقویت دیکته آنان به راههای زیر متوسل می شوند:

– کودک را تحقیر، سرزنش و مؤاخذه می­کنند.

– به سرزنش و انتقاد از معلّم می­پردازد.

– میزان تکالیف خانه و مدرسه را که به نوعی به درس دیکته مربوط می شود، افزایش می­دهند.

– از کودک می­خواهند شکل صحیح کلماتی را که در نوشتن آن مرتکب اشتباه شده است، بارها بنویسند.  

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله استفاده از نتایج تحقیق ملی برای برنامه ریزی استراتژیک و بهبود برنامه


استفاده از نتایج تحقیق ملی برای برنامه ریزی استراتژیک و بهبود برنامه: برنامه ملی آموزش دیابت

رشته: مدیریت / بهداشت و درمان

Applying national survey results for strategic planning and program improvement:

The National Diabetes Education Program

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

از آنجا که در سال 1970 دولت فدرال برنامه های اصلی آموزش ملی رابه منظور کاهش باربیماری های مزمن در ایالات متحده را شروع کرد. چند سال می گذرد این برنامه مدیریت پیشگیری و ارتباط بیماری با اطلاعات حیاتی برای عموم مردم و کسانی که تحت تاثیر این بیماری بودند و ارائه مراقبت های بهداشتی می باشد. برنامه ملی آموزش دیابت NDEP)) برنامه فدرال پیشرو در رابطه با دیابت با حمایت مالی موسسه مالی بهداشت NIH)) و مرکز کنترل پیت گری درمان CPC)) از داده های کمی اولیه و ثانویه استفاده کرده و مخاطبان را به راهنمایی جهت برنامه ریزی و ارزیابی سوق داده است.  

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله نرم افزار تحمل خطا در سیستم عامل های کامپیوتری


رشته: کامپیوتر

Software Fault Tolerance in Computer Operating Systems

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

تحمل خطا در سیستم در این فصل تجزیه وتحلیل برای 3 سیستم عملیاتی VA*IVMS و BM/MVS و GUARDIAN می باشد. یزاساس اندازه گیری این سیستم ویزگی های اساسی خطا در نرم افزار بررسی شده است. تحمل خطا در سیستم عامل ناشی از استفاده از بهبود می باشد. دو سطح از مدل های توسعه یافته به تجزیه وتحلیل خطا و بازیابی فرایندها در داخل سیستم یک سیستم عامل را در میان چندین نمونه از سیستم عامل های در حال اجرا در یک محیط توزیع شده است. ایناندازه گیری ها نشان می دهد که استفاده از جفت فرایند در سیستم ها که در اصل برای تحمل خرابیهای سخت افزاری در نظرگرفته شده است. 

ادامه مطلب ...