ترجمه مقاله بهبود بازده کارکنان: تأثیرات وابسته هوش عاطفی مدیران و سبک رهبری


عنوان انگلیسی مقاله: Emerald Article: Enhancing employee outcomes: The interrelated influences of managers emotional intelligence and leadership style
عنوان فارسی مقاله: بهبود بازده کارکنان؛ تأثیرات وابسته هوش عاطفی مدیران و سبک رهبری
دسته: مدیریت
نوع مقاله- پژوهشی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده
هدف- هدف این مقاله، بررسی تأثیرات متقابل هوش عاطفی مدیران، سبک رهبری و خروجی های کارمند است. به ویژه، این مقاله در جستجوی بررسی اثرات تعدیلی بالقوه ی سبک رهبری تحولی بر روابط بین هوش عاطفی مدیران و نتایج (خروجی های) کارمند به مانند عملکرد کارمند، رضایت شغلی، تعهد سازمانی و استرس (فشار) شغلی می باشد.
طراحی، روش شناسی، رویکرد- این مطالعه در دو سازمان بزرگ در شانگهای چین و بر جامعه آماری متشکل از مدیران و زیردستان به تعداد323 نفر انجام شده. هوش عاطفی از طریق مقیاس هوش عاطفی ونگ و سبک رهبری به واسطه پاسخنامه چندعاملی رهبری  سنجیده شدند.  
نتایج- یافته ها نشان دادند که سبک رهبری تحولی مدیران به شدت رابطه بین هوش عاطفی مدیران و رضایت شغلی کارمند را تعدیل می کند. با این وجود، سبک رهبری تحولی مدیران هیچ گونه اثر تعدیلی ای را بر رابطه  بین هوش عاطفی مدیران و عملکرد کارمند، تعهد سازمانی و استرس شغلی گزارش نکرده است.  
اصالت/ارزش-یافته های این مطالعه به بینش های موجود در رابطه با ارتباطات متقابل هوش عاطفی مدیران، سبک رهبری و خروجی های کارمند کمک می کند و نشان می دهد شدت تاثیر هوش عاطفی مدیران بر رضایت شغلی باید از طریق یک متغیر سوم، رهبری تحولی نشان داده شود.  
 


ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله استفاده و تاثیر شبکه های اجتماعی بر نوجوانان: نقش زمان بندی پخش برنامه


عنوان انگلیسی مقاله: Socialization, uses and influence of social networks in adolescents: the role of broadcast scheduling
عنوان فارسی مقاله: جامعه پذیری، استفاده و تاثیر شبکه های اجتماعی در نوجوانان: نقش زمان بندی پخش برنامه
دسته: علوم اجتماعی و رفتاری
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده
در پژوهش حاضر، به تاثیر  رفتارهای قالبی از سریال تلویزیونی، که حقیقت را نشان می دهند و شبکه های اجتماعی در نوجوانان می پردازیم. هدف اولیه، این است که بدانیم  که چگونه کلیشه های منتقل شده در تلویزیون و شبکه های اجتماعی می توانند مستمر و همیشگی باشند. در طی تحقیقات،  مفاهیم برجسته ای به دست آمده  ، که تفاوت را در بین نوجوان در استفاده از شبکه های اجتماعی نشان می دهد. روش استفاده شده با طراحی و قوم شناسی  ارائه شده است. این مطالعه در سه مدرسه از آراگون (اسپانیا) انجام شده است. تفاوت قابل توجه از نظر سن و جنس بوده و آنها به بررسی تاثیر  شبکه های اجتماعی، درک و اعتقادات در نوجوانان پرداختند. در حال  حاضر توییتر یکی از شبکه های مورد علاقه،  با توجه به مزایایی که دارد می باشد.   


ادامه دارد (Full-text)

کارخانه تولید طناب نایلونی


بخش اول: اداری

در این بخش به نمونه ای از دستورالعمل های تشکیل شرکتها می پردازیم.

دستورالعمل تشکیل شرکتها

تشکیل شرکتها و اتحادیه های تعاونی تا مرحله ثبت و انتشار آگهی تأسیس آنها در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی

فصل اول:

الف- مقدمات و مراحل تشکیل شرکتهای تعاونی

1- برای تشکیل هر شرکت تعاونی، بدواً لازم است عده ای مرکب از حداقل 7 نفر متقاضی حائز شرایطی قانونی مربوط جهت عضویت در آن جلسه عمومی موسس را بر اساس مفاد 31 و 32 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده و سه نفر را از بین خود بعنوان هیات موسس مامور تمهید مقدمات تشکیل تعاونی از جمله تهیه کلیات طرح پیشنهاد و اساسنامه دعوت به عضویت افراد واجد شرایط و برگزاری اولین مجمع عمومی عادی (در صورت موافقت وزارت/اداره کل تعاون با تشکیل تعاونی) نمایند. 



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله لاتین فرهنگ بهینه سازی


Optimization Cultures

دانلود رایگان مقاله



چکیده

روش های کلاسیک، که نیاز به بهره برداری و عملکردهای خاص از تابع هدف و محدودیت ها، و ابتکارات دارند، روش های بهینه سازی محاسباتی را به طور گسترده، به دو گروه دسته بندی می کنند. اگر تحمیل محدودیت در مدل ها، به نرخ محاسباتی مربوط شود، روش دوم تعداد معدودی از توابع را به همراه خواهد داشت. اما به دلیل رشد ظرفیت محاسبه در دهه های گذشته، این روش در حال حاضر ابزار کاملا عملی برای استفاده روزمره می باشد. با این وجود، به جای تحقیق در مورد مزایای استفاده از فن آوری هوشمند، کاربران هنوز هم به روش کلاسیک عمل می کنند. موضوع بحث در مورد دلیل عدم پذیرش فن آوری هوشمند بوده و استدلال می کند که انتخاب روش عددی، بهینه سازی شده است. به همان اندازه با فرهنگ کاربر محور – زمینه کار و زمینه های آموزشی – به عنوان کیفیت برتر پذیرفته می شود. به طور خاص، ما استدلال می کنیم که بسیاری از کاستی ها می تواند اعتبارات لازم را برای بهینه سازی به عنوان یک مدل ریاضی، نظم و انضباط دقیق فراهم آورد. در عوض، آنها باید ابزار محاسباتی را به صورت عملی به کار گیرند.  



ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله رابطه میان نیازهای روانی دانش آموزان و معلمان سبکهای فکری، و ایجاد انگیزه



ترجمه مقاله روانشناسی/ علوم اجتماعی

دانلود رایگان اصل مقاله لاتین




چکیده

این مطالعه به بررسی ارتباط بین دانش آموزان و معلمان، سبکهای فکری، نیازهای روانی دانش آموزان (استقلال، شایستگی و ارتباط) و گزارش های انگیزه درونی در چارچوب مدرک روانشناسی می پردازد. این بررسی ها بر روی 266 دانشجو در مقطع کارشناسی در اسپانیا انجام شده است. مقیاس اسپانیایی به منظور بررسی سازه ها در این مطالعه در نظر گرفته شد و مورد استفاده قرار گرفت. مقیاس اصلی بر اساس رفتارهای ذهنی و خود مختاری نظریه ها ایجاد شد. تجزیه و تحلیل معادلات ساختاری نشان می دهد که معلمان و دانش آموزان نوع اول سبک فکری، تاثیر مثبت و قابل توجهی را در رضایت نیاز روانی دانش آموز ایفا می کنند، در حالی که دانش آموزان و معلمان در سبک فکری تاثیر بسزایی دارند و این پیامدها منفی است. رضایت از نیاز روانی که تاثیر مثبت و معنی داری بر انگیزه درونی دانش آموز دارد و پیامدهای آن برای تمرین آموزشی مورد بحث قرار می گیرد.  



ادامه دارد (Full-text)

پایان نامه تجهیزات حفاظتی پست و شبکه های توزیع


پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: تجهیزات حفاظتی پست وشبکه های توزیع
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 105
________________________________________________________
- چکیده:
در پستهای توزیع و شبکه های توزیع  مهمترین نقش را سیستمهای حفاظتی به عهده دارند چون تجهیزات اصلی پست در معرض خطاهایی هستند که در کارکرد عادی اجزاء اختلال ایجاد می نماید، به همین منظور حفاظت، نقش اساسی را در پست ایفا نموده تا سیستم در شرایط عادی که بیشترین سرمایه گذاری در این حالت است بدون خطاهای الکتریکی یا پرسنل به کار خود ادامه دهد، به همین منظور رله های حفاظتی مختلفی وجود دارند که هر کدام براساس وظیفه تعیین شده که در شرایط خطا برای شبکه پیش بینی شده است عمل می نمایند، همچنین باید در نظر گرفت که در حفاظت اساسی یک شبکه نقش کلیدهای قدرت شامل سکیسونرها و دیژنکتور وریکلوزر و سکشنالایزر همچنین برقگیر و موجگیر نقشی انکارناپذیر است، ضمن اینکه یک شبکه سالم در مقابل برخورد صاعقه بایستی محفوظ بماند که سیستم شیلدینگ این حفاظت را به واسطه طراحی صحیح سیستم زمین به عمل می آورد که این طراحی مناسب نه تنها به دلیل حافظت از صاعقه که می توان گفت اساس حفاظت در یک شبکه می باشد، پس باید بررسی های دقیق جهت یک طراحی سیستم زمین مناسب و ایده آل صورت گیرد.  


ادامه دارد (Full-text)

ترجمه مقاله رابطه میان سیستم های اطلاعاتی مدیریت و عملکرد شرکت های بزرگ


عنوان انگلیسی مقاله: Relationship between management information systemsand corporate performance
عنوان فارسی مقاله: رابطه میان سیستم های اطلاعاتی مدیریت و عملکرد شرکت های بزرگ
دسته: حسابداری - مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده
بررسی  متون  در حوزه سیستم های اطلاعاتی مدیریت (IS) موفق، شواهد تجربی را  ایجاد  کرده و نشان می دهد  که سرمایه گذاری تنها  در IS و ابزارهای جدید مدیریت (NMT)، نتایج بهتری را  در کسب و کار به همراه ندارد. مقاله حاضر با هدف کمک به توسعه  دانش موجود در زمینه عوامل توضیحی  با اجرای موفق  IS، به طبقه بندی این عوامل از طریق تجزیه و تحلیل خوشه ای می پردازد و از نمونه ای از شرکت های اسپانیایی با توجه به ارزیابی مدیران مالی آنها (CFOs) از کیفیت این سیستم ها و کاربرد آنها برای اهداف استراتژیک استفاده می کند. این طبقه بندی برای پاسخ به سه سوال مفید است: آیا شرکت هایی که به سیستم های اطلاعاتی خود امتیاز بهتری می دهند، عملکرد خود را نیز بهبود می بخشند؟  


ادامه دارد (Full-text)

کارآموزی تولید کننده کمربند ایمنی



فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

چکیده:

ضایعات انسانی و مادی فراوان حوادث ناشی از کار که آمارها مبین وسعت کثرت آنها هستند، اقدامات لازم را برای پیشگیری از آنها وظیفه ای بس خطیر و ضروری بلکه اجتناب ناپذیر می سازد. همه ساله میلیونها حادثه ناشی از کار در دنیا اتفاقم یافتد. بعضی از این حوادث باعث مرگ و برخی دیگر موجب از کار افتادگی کلی یا جزئی می شود که ممکن است پیامدهای طولانی داشته باشد. همه حوادث برای قربانیان خود موجب درد و رنج می شود. پاره ای از آنها موجب اضطراب و ناراختی شدید خانواده قربانی خود می شوند. ممکن است در زندگی خانوادگی فرد و نیز برای اجتماع اثرات وخیم، نامطلوب و فلاکت باری داشته باشد. به طور کلی همه حوادث موجب اتلاف وقت و پول و کاهش تولید می شود. در اثر حوادث ناشی از کار (برون در نظر گرفتن شدت وخامت مورد) بیشتر از تلفات مربوط به عملیات یک جنگ بزرگ بوده است. رنجها، ناراحتیها تلفات و ضایعاتی که از این حوادث نصیب بشر می شود، ارقام وحشت آوری را نشان می هند. به این جهت است که جلوگیری از آنها برای مصالح و منافع عمومی انسانها یک وظیفه اساسی، فوری و اجتناب ناپذیر است. صولاً ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت صنعتی شاخه وسیع و گسترده ای است که تحت عنوان «حفاظت صنعتی» به مجموعه تدابیر، اصول و مقرراتی گفته می شود که با به کار گرفتن آنها بتوان نیروی انسانی و سرمایه را در مقابل خطرات مختلف و در محیط های صنعتی به نحو مؤثری حفظ و حراست کرد و یک محیط کاری بی خطر و سالم جهت افزایش کارایی کارکنان به وجود آورد. بنابراین می بایست از فرصت به دست آمده برای طی دوره کارورزی در شرکت تولیدی صنعتی اخشان نهایت استفاده را برده و در زمینه ایمنی و حفاظت فنی به تحقیق و تخصص می پردازیم. تصمیم داشتم حوادث شرکت را بررسی کرده و در هر چه کمتر شدن تعداد و شدت حوادث تلاش کنم. در آخر نیز به این نکته پی بردم که استفاده از وسیله حفاظت انفرادی دستکش ایمنی می تواند کمک مؤثری به کارگران کند. همچنین حریق و خطر آتش سوزی شرکت را بررسی کرده و پیشنهاداتی را ارائه دادم. عوامل فیزیکی زیان آور محیط کار در شرکت نیز جای بحث دارد. این مسئله نیز بررسی شد. امید است نتیجه تلاش های این حقیر در کمک به علاقه مندان نیز واقع شود و موجب رضایتمندی اساتید محترم مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی واحد یزد را فراهم آورد.

 

ادامه دارد (Full-text)

کارآموزی در شرکت صوتی تصویری سروش



فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش



مقدمه:

در حال حاضر بیشتر خانواده های ایرانی از انواع دوربین های فیلمبرداری برای ضبط لحظات و ثبت خاطره ها و وقایع جالب زندگی خود استفاده می کنند. لحظاتی از زندگی که برروی نوارهای دوربین ثبت می کنیم متعلق به ما و خانواده ما بوده و جزء دارایی های معنوی ما محسوب می شوند. ما ایرانی ها به دلیل اعتقادات مذهبی و سنت هایی که داریم، دوست نداریم تا لحظات و خاطره های خصوصی مان را با دیگران به اشتراک قرار دهیم ترجیح می دهیم تا حریم خصوصی زندگی و خانواده مان خدشه دار نشود. در عین حال مایلیم تا فیلم های گرفته شده در مقاطع مختلف را تدوین نموده و برخی صحنه ها را حذف کرده یا ترتیب برخی صحنه ها را تغییر داده و نیز افکت های زیبا را بر کلیپ ها اجرا نموده و یا موسیقی متن دلخواه را به فیلم اضافه کنیم. می خواهیم بتوانیم فیلم های خصوصی و خانوادگی را خودمان تدوین و میکس کنیم.

همچنین توضیحات و تمرینات مختلفی ارائه شده که می تواند ما را در حل مشکلاتی که در حین کار با 3D Studio با آن مواجه می شویم، کمک کند.  

ادامه دارد (Full-text)

تحقیق بررسی آدم ربایی از نظر حقوقی


عنوان کامل: آدم ربایی از منظر حقوقی
دسته: حقوق
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 27
______________________________________________________
مقدمه
جرم آدم ربایی و مخفی کردن دیگری دو مصداق از جرایم علیه اشخاص است که علاوه بر سلب آزادی و صدمات بدنی که ممکن است به مجنی علیه وارد شود، بیشتر شخصیت معنوی قربانی جرم، مورد تعرض قرار می گیرد. این جرم که به صورت خاص، یک ماده و به صورت عام، چند ماده از قانون مجازات اسلامی را به خود اختصاص داده و در منابع قوانین کیفری ایران، مصوبات فراوانی در مورد آن دیده می شود، کمتر در نوشته های حقوقی، مورد کنکاش و بررسی قرار گرفته است. این مقاله سعی دارد ضمن بررسی عناصر عمومی و اختصاصی این دو جرم، به وضعیت قوانین و مقررات موجود هم اشاره شود تا ناسخ و منسوخ و عام و خاص این مقررات مشخص شود و این مطلب، بخش زیادی از مقاله را به خود اختصاص خواهد داد؛ زیرا ابهامهای فراوانی در این زمینه وجود دارد که نیازمند تنقیح جدی می باشد. همچنین تبیین دیدگاههای فقهی، ارتباط این دو جرم با جرایم مشابه (مانند توقیف و حبس غیرقانونی) علل تشدید مجازات، شروع در جرم و تعلیق مجازات از مباحث دیگری است که بخشی از مقاله را به خود اختصاص خواهند داد.  


ادامه دارد (Full-text)