ترجمه مقاله تشخیص تحلیل ریشه دندان با توموگرافی کامپیوتری با اشعه مخروطی


عنوان انگلیسی مقاله: Root resorption diagnosed with cone beam computed tomography after 6 months of orthodontic treatment with fixed appliance and the relation to risk factors
عنوان فارسی مقاله: تشخیص تحلیل ریشه دندان با توموگرافی کامپیوتری با اشعه مخروطی بعد از شش ماه درمان ارتودنسی با دستگاه ثابت و ارتباط با عوامل ریسکی.  
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده
هدف: این مطالعه با هدف بررسی تحلیل ریشه دندان 6 ماه پس از درمان ارتودنسی فعال و ارتباط آن با ریسک فاکتورهای احتمالی انجام گردید.  
مواد و روشها: در این پژوهش تعداد 97 بیمار (18 - 10 ساله) با مال اکلوژن کلاس I و دندانهای نامنظم که با کاربرد دستگاه ثابت و به روش اکسترکشن پرمولرها درمان شده بودند، شرکت داشتند. بیماران با استفاده از CBCT قبل و 6 ماه پس از درمان ارتودنسی فعال مورد ارزیابی قرار گرفتند. این ارزیابی تمام دندانها از مولر اول راست تا مولر اول چپ در هر دو فک را شامل می شد. شاخص Malmgren برای ارزیابی تحلیل ریشه بکار برده شد. بی نظمی کانتور ریشه (تحلیل ریشه از نوع درجه 1 ) در بیشتر دندان ها در قبل از درمان فعال دیده شد و بنابراین، در این مطالعه تحلیل ریشه مرتبط با درمان ارتودنسی، تحلیل با درجه 2 (تحلیل ماینور یا تحلیل ریشه به میزان <2 mm)) یا درجات بالاتر درنظر گرفته شد.   


ادامه دارد (Full-text)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد